Nee dat is niet nodig. Het meeste heb je aan effectief trainen volgens een op jou afgestemd schema, uitgebalanceerd en eitwitrijk eten. En uiteraard gezonde koolhydraten als in bananen en volkorenpasta. Creatine e.d. zijn voornamelijk kunstmatige eiwitten welke in eerste plaats alleen goed zijn voor de producent ervan. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, veel trainen werkt ook goed. Het duurt alleen wat langer, het kost bloed, zweet en tranen. ook hier geldt:
eerlijk duurt het langst.
jc54
14 jaar geleden
Nee. Je kan supplementen zien als een geconcentreerde vorm van stoffen die je ook gewoon uit normale (natuurlijke) voeding kan halen. Supervoedsel als pompoenzaden, qinoa, amaranth, kikkererwten, linzen, groene bladgroenten, broccoli, sesam, kokos enz. zijn zelfs gezonder voor je dan supplementen. Puur is altijd beter voor je dan bewerkt voedsel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spieren bestaan voor een groot deel uit eiwitten en om spieren te kweken, zul je dus veel eiwitten moeten eten. Daarnaast moet je veel trainen en als je veel traint verbrandt je ook veel, dus heb je ook koolhydraten nodig.

Wanneer je beide voedingsstoffen in de juiste mate tot je neemt en daarbij dagelijks spiertrainingen doet, zul je zien dat je meer spieren ontwikkeld.

Van alleen supplementen zul je geen spieren ontwikkelen.